Kolejkowy post :)

Witajcie :)
Ten post miał się pojawić wcześniej, ale niestety trafiłam z synkiem do szpitala, stąd też cisza na blogu.
W tej chwili jesteśmy w domu, ale nadal nie mogę się coś ogarnąć do tego jakiś wirus ze szpitala i do mnie się przyplątał :/
Dzisiejszy post nie będzie paznokciowy, ani kosmetyczny :)
Chciałam pokazać Wam pewne miejsce, nie tylko dla dzieci ale też dla dorosłych:)
Kolejkowo to cudowny Świat w Miniaturze, największa makieta kolejowa w Polsce która jest we Wrocławiu na Dworcu Świebodzkim.
Swoje miejsce znalazły tam :
Dworzec Świebodzki, kamienice wrocławskiego rynku, obserwatorium meteorologiczne na Śnieżce, Karpacz, schronisko Szwajcarka w Sudetach Zachodnich.
Lokomotywy w Kolejkowie poruszają się ze średnią prędkością 1,5km/h . Dziennie każda pokonuje 12km, miesięcznie od 336 do 372 km, rocznie 4380km.
Nawet wesele można zobaczyć ;)
W miniaturowym świecie dzień trwa 9 minut, a noc 4 minuty.
Po zachodzie słońca zapalają się latarnie na ulicach i skwerach oraz światła w mieszkaniach Kolejkowiczan, którzy odpoczywają po trudach całego dnia - świetnie to wszystko wygląda :)

Mojemu synkowi jak widać się spodobało;)
W Kolejkowie zobaczymy nawet  Mam Talent i prowadzących Marcina Prokopa i Szymona Hołownię :)
Kolejkowo w liczbach to 210 metrów torowiska, 9 pociągów, 40 wagonów, 45 samochodów, 103 budynki, w tym miniatury autentycznych budowli z Dolnego Śląska, 1000 figurek ludzi i zwierząt + mosty, tunele, akweny wodne, zjawisko dnia i nocy.
Jeśli nie macie daleko, polecam Wam to cudne miejsce. 
Czasem fajnie jest się przenieść w miniaturowy świat :)
                                                                                                        Magda ♥♥

11 komentarzy:

  1. O matko, ale mini cudeńka! Słodkie :)
    Życzę wam zdrowia! Mój syn coś ma z żołądkiem ostatnio i siedzimy w domu. A on na Smekcie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki kochana, zdróweczka również życzę :)

      Usuń
  2. Eh Ty! Dopiero tu coś się dowiedziałam co z Wami , bo się nie odzywasz! Zdrówka życzę !

    OdpowiedzUsuń
  3. ale super! chętnie bym rano pojechała :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oby już z Małym wszystko ok było.
    Moje chłopaki byłyby zachwycone tym miejscem :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mój synek byłby zachwycony,tylko do Wrocławia mamy ponad 300 km.

    OdpowiedzUsuń